Aug 15, 2014

Bacaan Qunut Nazilah

Israel tak henti-hentinya membombardir saudara kita palestina. Sudah ribuan korban yang sebagian besar wanita dan anak-anak menjadi tumbal kebiadaban mereka. Usaha Israel merongrong Masjid Al Aqsa terus dihadang tentara islam Hammas sehingga sampai kini usaha mereka sia-sia. Apakah kita sebagai muslim sudah berusaha maksimal didalam membantu perjuangan ini?

Apakah anda sudah ikut berjihad? Tidak. Paling tidak sisihkan harta kita demi membantu perjuangan mereka dan membantu korban kebiadaban Israel. Jika masih belum bisa silahkan doakan saudara kita dengan membaca doa qunut Nazilah berikut ini pada rakaat terakhir shalat anda. Jika tidak bisa doa kanlah dalam hati. Jika tidak bisa, kelaut aja... :)

Selain Palestine, teror, kejahatan dan kekacauan di negara lain dimana yang menjadi korban adalah muslim terjadi dipenjuru dunia. Sudah saatnya kita merapatkan barisan.

Berikut doa qunut Nazilah. Bacalah pada rakaat terakhir setelah takbirotul Ikhram




Artinya :“ Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka
kepada Mu.


Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas,kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur


Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.


Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.”

Sumber disini


Artikel Terkait



No comments:

Post a Comment